geavanceerd zoeken

€ 0 naar € 9.000.000

geavanceerd zoeken

€ 0 naar € 9.000.000

we hebben gevonden 0 uitslagen
Uw zoekresultaten

Branded residences aan de Costa del Sol

Home » Branded residences aan de Costa del Sol

Geschatte leestijd: 8 minuten

Branded residences worden steeds populairder in Spanje. Zo ook aan de Costa del Sol. Deze nieuwe vorm van wonen, gebonden aan een bekend merk of hotel, rukt steeds vaker op. In deze blog onderzoeken we wat branded residences juist zijn en waarom ze aan populariteit winnen.

dolce and gabbana real estate marbella design hills 11z 1 INVESTINSPAIN
Marbella Design Hills: één van de meer recente branded residences aan de Costa del Sol

Wat zijn branded residences?

Er zijn twee definities over wat branded residences juist zijn:

Definitie 1: Luxe flats of woningen waaraan een merk verbonden is, wat het project een bepaald imago geeft.

Definitie 2: ‘branded residences’ of ‘serviced apartments’ zijn appartementen met hoteldiensten en in het geval van branded residences worden deze diensten geleverd onder een hotel- of luxemerk. Dat wil zeggen dat het hotelbedrijf, na het definiëren van het ontwerp en het imago dat deze woningen moeten hebben, ook het beheer uitvoert, omdat deze woningen diensten ontvangen die van hotelaard zijn.

Hoe werken branded residences?

Volgens definitie 1 werkt een branded residence zoals eender welk ander vastgoedproject, hoewel er vaak ook een combinatie is van woningen, hotel, shoppincentra, etc.

Branded residences volgens definitie 2 kennen de volgende werking:

De koper van de flat in een branded residence project (investeerder) reserveert maximaal 60 dagen per jaar voor het gebruik ervan en de rest van de tijd wordt het overgedragen door middel van een accommodatiecontract dat de hotelier (of het merk) aangaat namens en ten behoeve van de investeerder. De gebruikers van de appartementen kunnen genieten van basisvoorzieningen of -diensten plus andere, afzonderlijk overeen te komen en te betalen extra diensten die door het hotel worden geleverd.

Er zijn dus drie partijen betrokken bij deze juridische relatie: de ontwikkelaar, die een project ontwikkelt of een gebouw renoveert voor hotelgebruik, de investeerder, die de serviceflat koopt, en de hotelexploitant of manager, die de hoteldiensten in het hotel en in de appartementen levert (onder een hotellogo of luxemerk in het geval van branded residences).

Wat maakt branded residences zo populair?

Soort klanten dat kiest voor branded residences

De gebruikers of kopers van merkwoningen zijn over het algemeen mensen die niet twaalf maanden in dezelfde stad verblijven. Dit is, naast zakelijke of privé-redenen, ook een economische kwestie. Sommige mensen hebben vier of vijf residenties in de wereld moeten om belastingredenen een bepaald aantal dagen in Spanje doorbrengen en andere dagen in een ander land. Dit maakt de branded residences volgens definitie 2 ideaal. Uiteraard maakt het goede imago en de prestige die aan bepaalde merken gebonden is ook branded residences volgens definitie 1 populair.

Een veilig juridisch kader

Ook op vlak van fiscale en juridische kwesties, bieden branded residences voordelen. Branded residences worden beheerd en juridisch gereguleerd op een manier die erg lijkt op die van een hotel. Aangezien er diensten van hotelkarakter worden ontvangen, lijkt de manier waarop deze relatie tussen de investerende promotor, tussen het merk, de manager en de uiteindelijke koper wordt geregeld erg op die van een hotelbedrijf, wat een vertrouwd en veilig juridisch kader schept.

Welke branded residences zijn er aan de Costa del Sol?

Voorlopig kent de Costa del Sol voornamelijk branded residences van het eerste type, definitie 2 is voornamelijk al populair in Madrid. Hieronder enkele voorbeelden van branded residences aan de Costa del Sol:

Marbella Design Hills

Marbella design hills Dolce & Gabbana

Marbella Design Hills is een exclusief project centraal in Golden Mile met 92 villa-appartementen en een shoppingcenter in samenwerking met Dolce & Gabbana. Er is voor dit project een perceel van 80.000 vierkante meter gereserveerd voor de ontwikkeling op een van de beste locaties in Marbella. Bijkomende kenmerken omvatten een strandclubrestaurant en een aangelegde promenade waar we kunnen genieten van de grootste openlucht kunsttentoonstelling van Spanje.

Op het moment van deze blog werd Marbella Design Hills nog niet gelanceerd, wel was er sprake van een combinatie met een hotel, wat kan maken dat het project ook aan definitie 2 van branded residences voldoet.

Tierra Viva

Masterplan TIERRA VIVA

Tierra viva is een branded residences villaproject gelegen in Benahavis bestaat uit 53 woningen, allen met een design dat geïnspireerd is door het befaamde Automobili Lamborghini. Dit design is terug te vinden in de gedurfde strakke lijnen en het smaakvolle gebruik van felle kleuren doorheen de woningen. Tierra Viva biedt 3 soorten villa’s aan, elk genoemd naar een zeldzame edelsteen.

Karl Lagerfeld Villas

Branded residences: Karl Lagerfeld Villas Marbella
Bron: https://karllagerfeldvillasmarbella.com/gallery/

Modelabel Karl Lagerfeld ontwikkelt een luxe vastgoedcomplex in Marbella, Spanje, bestaande uit vijf exclusieve villa’s. De villa’s komen te staan op een perceel van meer dan 9.000 vierkante meter in een van Marbella’s meest exclusieve woonwijken, de Golden Mile, en de bouwwerkzaamheden zullen naar verwachting in het derde kwartaal van 2024 worden afgerond.

De villa’s van deze branded residences variëren in grootte van 1.045m2 tot 1.305m2, met vier niveaus (drie verdiepingen en een kelder), een zwembad, een privétuin, een spa en een bioscoopzaal. Iedereen heeft een eigen toegang.

Elke villa wordt zo georiënteerd dat hij maximaal op de zon en het landschap is gericht, waardoor elke villa zijn eigen unieke vorm krijgt. De begane grond krijgt transparante ramen om de visuele grenzen van de omgeving op te heffen en zich open te stellen voor het oneindige landschap.

Elie Saab Villas

branded residences: Label Elie Saab Villas INVESTINSPAIN

Elie Saab Villas (van de gelijknamige mode-ontwerper) telt 5 prestigieuze villa’s gelegen te Sierra Blanca Marbella. Omringd door pijnboombossen, weelderig subtropisch groen en soortgelijke high-end eigendommen van de super prestigieuze Sierra Blanca, staan de spectaculaire villa’s van 3 niveaus van ongeveer 1.000 m² op een groot en pittoresk perceel van ongeveer 2.200 m². De woningen zijn zuidgericht en genieten van een adembenemend uitzicht op zee en de bergen. Daarnaast zijn ze voorzien van lichte open woonkamers met open haard en directe toegang tot de terrassen en het overloopzwembad. Een volledig ingerichte strakke open keuken met een eiland / bar en een eethoek sluit ook aan op de buitenruimte. Er zijn telkens 4 ruime slaapkamers met badkamers aanwezig en bovendien ook een sauna, opslag, bijkeuken, wasruimte, en een garage voor 5 wagens.

Epic Marbella by Fendi Casa

Branded residences: 00 General Epic Marbella kopie

Epic Marbella (mede mogelijk gemaakt door Fendi Casa, de interieurtak van modebedrijf Fendi) is een een branded residences project dat verdeeld is over 3 fases. Hierbij bestaat fase 1 uit 18 units en fase 2 en 3 elk uit 28 units. Bij dit project biedt iedere fase moderne woningen met verfijnde kenmerken die doordachte luxe garanderen. U vindt hier alles naar waar u op zoek bent: floor to ceiling ramen, ruime woonkamer, panoramische zicht op zee, uitgebreide terrassen enzovoort. De woningen beschikken bovendien over oppervlaktes van 400 m2 tot 1000 m2.

Bij Epic Marbella zijn er heel wat gemeenschappelijke ruimtes waar u gebruik van kan maken. Terwijl Marbella over ontelbare faciliteiten beschikt, neemt Epic Marbella het voortouw om enkele van de meest exclusieve en uitzonderlijke voorzieningen in de omgeving aan te bieden. Zo kan u bijvoorbeeld gebruik maken van The Social Club, hier vindt u verschillende ruimtes gaande van co-working ruimtes tot kinderopvangzones. Daarnaast kan u ook rekenen op de conciërge services, en kan u genieten van de spa, fitness of de Gastrobar. Bovendien zijn alle ruimtes ontworpen met een elegant design dat ook terug te vinden is in de woningen zelf.

De toekomst van branded residences aan de Costa del Sol

Branded residences komen steeds vaker voor aan de Costa del Sol, voorlopig zijn het vaak projecten gelinkt aan een exclusief en luxueus merk, maar het is perfect mogelijk dat in de toekomst meer branded residences zullen opduiken die ook hotelservices bieden. De kansen die de Costa del Sol kan bieden aan investeerders komen dus nog lang niet aan hun einde.

Laat een antwoord achter

Vergelijk aanbiedingen